Звіт директора ДНЗ № 33 «Дивограй» про роботу в 2021-2022 н.р.
- 30 черв. 2022 р.
- Читати 9 хв
Оновлено: 1 лип. 2022 р.
Завдання звітування:
Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.
Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Головна мета національної дошкільної освіти – створити сприятливі умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в неї ціннісного ставлення до людей, самої себе, природи, культури, світу. Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні — сукупності навчально-виховних закладів, призначених для цілеспрямованого навчання і виховання.
З метою визначення рівня та вдосконалення освітнього процесу, адміністрацією ДНЗ були охоплені контролем усі суттєві питання. Спостереження за якістю педагогічного процесу, співбесіди з вихователями, перегляди занять, інші форми роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом педагоги закладу спрямовують освітній процес на розвиток комунікації дошкільників, вчать вмінню спілкуватися та жити в навколишньому світі.
Заклад дошкільної освіти №33 «Дивограй» розташований за адресою: м. Київ 03164, вул. Осіння, 33-А, розрахований на 6 груп з наповнюваністю 115 дітей. В дошкільному закладі функціонує 5 груп дошкільного віку і 1 група раннього віку. Групи комплектуються за віковими ознаками. До 24.02.2022 відвідувало заклад 152дитини. Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем, 12 годин перебування.
В ДНЗ №33 «Дивограй» працюють 37 співробітників, 17 - з них педагогічні працівники , 17 - обслуговуючий та технічний персонал.
Заклад дошкільної освіти №33 «Дивограй» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, а також, відповідно власного Статуту, Програми розвитку та річного плану роботи.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
На початок 2021-2022 н.р. стан забезпечення закладу педагогічним та технічним персоналом - забезпечений повністю.
Якісний склад педагогічних кадрів
Загальна кількість педагогічних працівників | Вища освіта | Середньо-спеціальна | Навчаються |
17 | 15 | 1 | 2 |
Педагоги ведуть постійну пошукову роботу з метою підвищення якості освітнього процесу. В своїй роботі користуються новими технологіями, які вивчаються із різних методичних видань. Опрацьовують такі фахові журнали, як «Дошкільне виховання», «Музичний керівник», «Психолог», «Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь-методист», «Практика управління дошкільним закладом». Є картотека періодичних видань для допомоги педагогам з основних ліній Базового компоненту розвитку дошкільної освіти України.
Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. З боку керівника в дошкільному закладі постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки.
У 2021 – 2022 н. р. в ДНЗ проводилась атестація педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, з метою підвищення професіональної компетентності педагогів.
Були атестовані:
вихователь-методист Бояковська Олена Олександрівна відповідає займаній посаді, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», та присвоєно педагогічне звання «старший вихователь»;
інструктор з фізичної культури Данілович-Курочкіна Вікторія Анатоліївна відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист»;
вихователь Кайдаш Ірина Миколаївна відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;
вихователь Іщенко Ольга Павлівна відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;
практичний психолог Семченко Наталія Олексіївна відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії».
В закладі залучена система інтерактивного навчання з різних розділів програми.
Як керівник закладу, я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну, інноваційну роботу педагогів. Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ДНЗ відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Актуальним завданням педагогів є забезпечення кваліфікованої допомоги у наданні дітям знань про основи здоров’я, вироблення навичок збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного і соціального здоров’я дитини.
Пріоритетний напрямок роботи закладу – фізкультурно-оздоровчий. В закладі створені належні умови для повноцінного розвитку та оздоровлення дошкільників. Багато уваги приділяється створенню здоров’я-збережувального середовища та формуванню валеологічного світогляду і мотивації до здорового способу життя, культури здоров’я особистості дошкільників. З метою збереження, зміцнення здоров’я та зниження захворюваності дітей в ДНЗ особлива увага приділяється індивідуальному та диференційованому підходу до дітей.
Колектив створює умови для емоційного благополуччя дитини, будує освітню діяльність в динамічному режимі, використовуючи інформаційно-комунікативні технології.
МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ. РОБОТА З БАТЬКАМИ
Освітній процес в ДНЗ здійснюється за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
Створено сприятливі умови для повноцінного та гармонійного розвитку вихованців закладу: для комфортного їх перебування в установі, позитивного ставлення дитини до себе, однолітків, до інших людей, до навколишнього освіту.
Удосконалено розвивальне середовище в усіх вікових групах, що сприяє організації різноманітних форм роботи з дітьми, розвитку у них знань про навколишній світ, формуванню різних умінь і навичок.
Організовано комплексний психолого-педагогічний супровід адаптації дітей в установі, спостереження за рівнем інтелектуального, соціального, емоційно-ціннісного розвитку вихованців. Колектив закладу підвищує професійний рівень педагогів, здатних плідно працювати в системі особистісно-орієнтованого виховання.
В першому півріччі організовані колективні перегляди заняття з дітьми в усіх групах.
Також плануємо та організовуємо міні – проекти, які сприяють підвищенню фахового рівня вихователів, та проходять в тісній співпраці з батьками, з метою залучення до здорового способу життя.
З 28 березня по 31 травня 2022 року в умовах воєнного стану освітній процес відбувався в дистанційній та іншій формі, що є найбільш безпечним для його учасників.
Педагоги нашого закладу налагодили можливість спілкування з батьками та вихованцями шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, забезпечували передачу відео-, аудіо-, графічної інформації дітям з використанням соціальних мереж (Viber, Telegram), електронних платформ (ZOOM, GoogleMeet).
В Святошинському районі для батьків був створений TELEGRAM канал онлайн занять «БАТЬКАМ ТА МАЛЕЧІ ПРО ЦІКАВІ РЕЧІ», де розміщували відео заняття, як педагоги нашого закладу так і педагоги Святошинського району.
Педагоги, вихователь-методист та практичний психолог плідно та дистанційно працювали над щоденною підготовкою та подачею матеріалу для вихованців та намагалися надати побільше важливої та необхідної інформації для батьків в цей нелегкий період.
Взаємодія з сім’ями вихованців на протязі року є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом.
Колектив закладу продовжує працювати над впровадженням:
мнемотехнології;
технології продуктивного спілкування;
курсу «Культура добросусідства».
Впроваджуючи сучасні вимоги до професійної компетентності педагога, ми залучаємо працівників закладу до регулярних занять фізкультурою.
Для підвищення рейтингу дошкільного закладу, пропагування досвіду роботи педагогічного колективу, ознайомлення громадськості та батьків з життям ДНЗ постійно поповнюється матеріалами сайт http://dyvograi.at.ua/. З 1 квітня 2022 року творча група працює над створенням нового сайту нашого закладу.
Проведені і узагальнені моніторингові дані, результати тематичних і фронтальних вивчень стану освітнього процесу відповідно річного плану.
Вивчення стану життєдіяльності дітей
Зроблено аналіз:
стану захворюваності;
виконання норм продуктів харчування.
Щоквартально в дошкільних групах проводилися Тижні безпеки життєдіяльності.
Для батьків вихованців закладу підготовлено і проведено цикл бесід валеологічного спрямування та з безпеки життєдіяльності дітей.
Протягом першого півріччя були проведені різноманітні заходи.
Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в освітньому процесі.
РОБОТА З НАСТУПНОСТІ ІЗ ШКОЛОЮ ТА БАТЬКАМИ
Робота дошкільного закладу з ЗНЗ, велась на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ДНЗ та ЗНЗ». Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Для реалізації цих завдань:
- практичним психологом ДНЗ вивчалась психологічна готовність дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання;
- створено інформаційно - педагогічну бібліотечку для вихователів та батьків з посібниками щодо підготовки дітей до школи;
- педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДНЗ
Дошкільний навчальний заклад має нестандартну споруду, яка здана в експлуатацію в 2011 році і розрахована на 115 місць, 6 груп. До складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет, буфетна. Дитячі меблі міцні, стійкі, без гострих кутів, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу, дзеркало та лави. Усі приміщення пов’язані між собою та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної освітньої роботи з дошкільниками відповідно до чинної програми, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.
Для гармонійного розвитку дитини діють кабінет практичного психолога; сенсорна кімната; музична та спортивна зала; басейн; кабінет м/с. Створено умови для медичного обслуговування вихованців – обладнано медичний кабінет, ізолятор.
Питання матеріального забезпечення сплановано в річному плані роботи закладу в розділі «Адміністративно – господарська діяльність».
Приміщення знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.
Адміністрація приділяє велику увагу озелененню території закладу, створення комфортного середовища для перебування вихованців на вулиці.
На території розташовані клумби, газони, дерева і кущі.
Асфальтне покриття на території закладу в належному стані.
Кожна група має ізольований ігровий майданчик з тіньовими навісами. Всі павільйони утримуються в безаварійному стані.
Постійно проводиться робота щодо фарбування обладнання на вулиці. Ігрові майданчики кожної групи також забезпечені ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці. В дошкільному закладі створюються належні умови для фізичного, психічного розвитку дітей, їх виховання та навчання.
Всі групові кімнати та коридори естетично оформлені, інтер’єр приміщень дібрано з урахуванням сучасного дизайну, все обладнання та меблі розташовані зручно та доцільно. Всі кабінети забезпечені обладнанням та укомплектовані згідно вимог.
В дошкільному закладі постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами.
Харчоблок знаходиться в належному стані та оснащений відповідно вимог НАССР. Документація систематизована та оновлена за НАССР. Технологічне обладнання в дошкільному закладі працює, підтримується його використання в безперебійному режимі.
Всі групи мають естетичний вигляд, в них створені комфортні умови для перебування дітей протягом дня, розвитку здібностей та нахилів, для забезпечення рухової діяльності. Групи постійно поповнюються розвиваючими іграми та іграшками, дидактичними посібниками, які сприяють розвитку пізнавальної сфери, методичною літературою.
В 2021 році на баланс централізованої бухгалтерії районного управління освіти приймались матеріальні цінності від батьків. Звітування про надходження та використання позабюджетних коштів здійснюється систематично та висвітлюється на сайті закладу.
Також розміщується інформація про закупівлю товарів РУОМС в куточку для батьків.
Вжиті заходи щодо забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки. Постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ВИХОВАНЦІВ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Одним з пріоритетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Раціон харчування збалансований згідно вимог організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.
Старші медичні сестри закладу здійснюють профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.
Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності.
Педагогічним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту». Дотримуються вимоги охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
Згідно ст.23 Закону України «Про освіту» заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках:
Створення безпечних умов для перебування дітей в закладі дошкільної освіти.
Організація догляду за дітьми.
Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.
Освітня робота з дітьми з питань ОБЖД.
Робота з батьками.
Щомісячно, до 24 .02.2022, здійснювався оперативний контроль з виконання Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в ДНЗ №33 «Дивограй». Щоквартально в дошкільних групах проводилися Тижні безпеки життєдіяльності.
Кожен працівник закладу проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Регулярно вихователями проводяться бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. Видаються відповідні накази, проводяться інструктажі з персоналом. Проводяться «Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: «Один вдома», «Пожежна безпека», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД» і т.д.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ТА
МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ВИХОВАНЦІВ І ПРАЦІВНИКІВ
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. З 01.01.2022, у дошкільному навчальному закладі №33 «Дивограй» харчування дітей здійснюється відповідно до нового меню, розробленого фахівцями, та погоджено з Держпродспоживслужбою. згідно з Постановою Кабінету Міністрів України №305 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ 3 786 від 28.07.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 та рекомендаціями Міністерства охорони здоров’я України.
Так, у дитячому меню обмежили кількість солі, цукру, жирів тваринного походження. Крім того, до нового меню не включили ковбасні вироби, сосиски, рибні, м’ясні та плодоовочеві консерви, кондитерські вироби, адже ці продукти мають високий вміст солі та цукру.
Також у новому меню передбачено зменшення норми споживання хліба та картоплі, обмежено кількість молока, а натомість буде більше кисломолочних продуктів.
З’явилися нові гарніри з сочевиці, булгуру, кус-кусу.
Врегулювали споживання дітьми м’ясопродуктів. У меню включено страви з м’яса курки, свинини, яловичини. Також передбачено страви з риби, сиру кисломолочного, бобових, свіжозаморожених ягід, свіжих фруктів.
У меню дітей значно зменшено вживання цукру, натомість у приготування напоїв включено суміші із сухофруктів, ізюму, кураги.
Значно збільшено раціон страв з овочами, квасолі та інших продуктів.
Така збалансована система харчування, допоможе нашим малюкам зростати здоровими та розвиватися гармонійно!
Харчування дітей в закладі дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році здійснювалось на суму 64,58 грн. (садові групи), 43.55 грн. (група раннього віку).
В ДНЗ організований контроль за якістю продуктів харчування, що надходять від постачальника. Усі продукти харчування, що надходять до ДНЗ відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.
З боку директора та медичних сестер здійснюється систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Відповідно до графіка проводяться планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. Готуючи страви, кухарі суворо дотримуються технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. З боку вихователів та помічників здійснюється постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи.
З 01 червня 2022 року ДНЗ №33 «Дивограй» відновив роботу в очній формі в режимі повного дня, як опорний (черговий) заклад Святошинського району міста Києва під час воєнного стану за наявності довідок з місця роботи (підприємств, установ та організацій міста Києва) щодо необхідності присутності обох батьків на робочому місці або перебування батьків у лавах Збройних Сил України, Національної Гвардії та підрозділах Територіальної оборони.
ДИСЦИПЛІНАРНА ПРАКТИКА
ТА АНАЛІЗ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН З ПИТАНЬ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Вихователі та батьки вихованців об’єднані спільною метою, гарними стосунками та високою відповідальністю. Адже, сім’я була і лишається головним осередком, де відбувається становлення і розвиток особистості дитини. Батьки є постійними учасниками освітнього процесу.




Коментарі